21 July 2011

Pengalaman... me? (",)



Sambil makan roti gardenia vanila plus milo kotak, aku nak luahkan rasa tak puas hati yang aku pendam.. pelik juga kenapa aku beria-ria tak suka orang sekeliling aku.. aku rasa macam nak bersendiri... dengan masalah kat rumah yang buat aku rimas, dengan life aku kejap ok kejap tak ok buat aku rasa uh! tak tahu nak kata apa... cuma aku boleh berdoa minta jauhkan diri aku dari hasutan syaitan.. dan selalu fikir positif.. pengalaman aku masa mengandung ni alhamdulillah tak menyusahkan orang.. harap2 sampai bersalin.. ibu yakin anak ibu sihat dan kuat macam iklan milo.. hehehehe... tanya2 gedik kat mak aku, pengalaman dia beranak 6 orang anak macam2.. ada yang buat aku gerun, ada yang buat aku rasa ok2 je, hehehe.. nakal anak dia ni.. ok2 jek dengar mak cerita? tapi aku tengok pengalaman orang sekarang macam menunjuk2.. kenapa ye? aku memang dari dulu tak suka orang riak... riak dan takbur suatu sikap dan perangai yang Allah tak suka.. tapi kenapa orang kita sekarang bangga dengan apa yang dia ada sekarang ni.. aku nak tongkat dagu kejap dan fikir kenapa.. why? tak boleh ke kita merendah diri? lagi satu orang melayu kita sekarang ni suka sangat minta simpati dari orang lain.. orang lain tu nak ke tolong kita kalau kita dalam kesusahan? kita sakit dan bagitahu kat semua orang dengan harapan orang tahu keadaan kita dan ambil berat pasal kita.. macam tu ke? aku akui aku pun pernah poskan something nak bagitahu kat semua kengkawan dalam FB tu.. tapi tak ada lah bagitahu kesihatan teruk sangat... entah! tak fikir orang lain suka ke tak suka ke.. benci sangat tengok statement kau yang terlebih sudah~ aku bersyukur juga sebab ada mak yang boleh kontrol perangai aku ni.. fikir balik, entah2 aku dulu pun akan jadi macam dia juga kot.. selisih 44 malaikat.. argh! dah ok sekarang.. so, kesimpulannya buat hal sendiri.. jangan dilayan orang macam tu..

love,

No comments:

Post a Comment