11 May 2011

Tambah ahli baru~

gambar hiasan tapi memang sebegini la cici aku~


Hye~~~ berapa hari ni aku happy sangat2 sebab tambah lagi ahli baru dalam hidup aku iaitu cici si arnab betina... besar2 tapak tangan aku je.. kaler hitam putih... selain cigo yang ada dalam hidup angah.. sorry ye ngah.. saja nak promote cigo ko.. ko kompom suka.. hehehehe.. selalunya dia duduk dalam sangkar je.. makan kangkung, minum air(bekas air hamster angah aku amik..haahha), makan anggur yang dah buang bijinya dan ada dedak arnab separuh dalam bekas makanan dia... aku tak tahu ler dia makan ke tak.. sebab tak nampak dia duk pegang2 benda alah tu.. tapi kucing2 aku suka plak makan dedak tu.. hahahha... kalau aku tengah duduk tengok tv sambil baca novel, dia duduk dalam sangkar tengok tv juga.. kadang2 dia baring buat2 tidur supaya aku boleh angkat dia bawa keluar... jalan2 depan tv pastu pergi menyorok bawah meja atau tepi almari.. nanti kejap lagi mak jerit nanti kencing berak kang.. hahahhaha... pagi semalam cuti sempena TM bagi cuti ganti.. tak tahu pula cuti pe tu... hehehe.. aku pula main cuti je.. husband ada makin giat lak nak cuti2.. dulu tak ada lah.. sekarang ni sejak pregnant galak bercuti.. badan terasa penat sentiasa.. tapi aku tak ada lah ikutkan sangat... kalau baring2 tertidur je kat mana2.. cop!! sambung cerita cici.. aku bawa dia tidur dengan aku.. bukan main sedap lagi dia tidur kat sebelah.. tidur kat leher lak tu.. nasib baik air liur basi tak turun.. kalau tak dapat penyakit si cici.. pastu malam tadi sebelum nak tidur aku bawa dia tidur kejap dengan aku.. sementara cik abang ada kat luar tengah main game perang2.. hehehe.. tidur atas bantal merah yang berbulu sama macam dia juga.. sedap je dia tidur.. aku usap2 badan dia... manja pula tu.. tiba2 aku rasa sedih nak tinggalkan dia... dia kena duduk kat melaka.. aku tak boleh bawa dia ke kl.. sebab aku ulang alik naik bas.. leceh juga tu... kena bagi amanah kat lina suruh jaga.. memang kalau malam2 aku dah angkat dia dengan sangkar2 sekali bawa masuk dalam bilik aku.. takut kucing aku si comel tu buat onar kat luar.. lagipun cici baby lagi.. kesian dia.. pagi tadi aku tengok dia termenung je dalam sangkar.. pastu aku angkat dia berbual dengan dia.. suruh dia jaga diri baik2, bagitahu dia lina akan jaga dia.. makan dan minum air banyak2... jangan buat mak marah sepah sana sini.. tiba2 je air mata aku dah macam nak mengalir umpama air terjun.. tapi aku tahan juga.. cium2 dia tengok dia terkebil2 pandang aku.. tu baru baby arnab.. kalau baby aku cam ne tu? memang melalak aku sampai ke kl..







love,



No comments:

Post a Comment