07 March 2011

Ku ingin terbang setinggi awan!!!!

Hurm.. macam2 kita plan dalam hidup tapi Allah yang tentukan setiap kejadian untuk kita.. kita tak boleh nak elak sebab dah dalam suratan dan ketentuan Dia untuk nasib kita didunia sebegini.. mungkin bila di akhirat nanti, kita akan dapat kemanisan yang tak terhingga.. kadang2 aku macam dah tak mau lagi nak libatkan diri dengan sesiapa.. tapi persahabatan tu datang dengan sendirinya.. macam mana kalau kita duduk kat dunia ni seorang tanpa ditemani sesiapa? mesti sunyi dan rasa dipulaukan.. sebab tu sekarang ni aku tak kisah kat sape2 yang nak jauhkan diri dari aku, silakan.. sebab aku lebih suka kalau orang berterus terang dengan aku dari cakap belakang pasal diri aku..

BUAT YANG BERGELAR SAHABAT

Dengarkan kerinduan di lautan memori

Mengintai kenangan indah

Yang menyentuh emosi

Masih segar diingatan

Hadirmu bawa sinar cahaya impian

Sahabat,

Kau sesungguhnya

Temanku dikala suka dan lara..

Tikaku buntu diselubungi sendu

Kau tiupkan ketabahan

Untukku ku ukir senyuman

Bagaikan embun hilang di terbit fajar

Kau pergi jauh mengejar cita

Menggapai redha yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah

bicara hatiku ini,

Meskipun jarak memisahkan

namun tiada noktah kasih,

Biar lama ku menentukan

nilai ukhuwwah yang terjalin,

Teruskan perjuangan

ke titisan darah terakhir

Dan aku,

masih disini terus mendaki

puncak tertinggi hidupku...

Dan aku,terus menanti saat yang manis

akan berulang kembali...

SAHABAT...


ermmmm... pagi ni macam biasa mata mengantok dan kepala miong2 sikit... ni konpem macam ni je sampai ke petang.. dah la hujan je dari semalam.. aku tidur pun bukan main syiok lagi.. siap tukar posisi.. tah macam mana stail aku tidur pun aku tak tahu... hahaha...

love,

No comments:

Post a Comment