07 July 2010

salah ker??

Tiba-tiba je saya terfikir kan entry ni.. selepas kene 'basuh oleh member', saya tak faham atau degil nak terima kenyataan.. susah juga saya ni.. hahahaha.. dulu orang buat kita macam-macam.. saya bertahan.. sekarang alasan demi alasan orang bagi kat kita supaya kita memahami mereka, saya juga kena bertahan.. senang cerita saya nak kembali kepada asal.. diri saya yang dulu.. bak kata orang 'mustahil untuk mengubah diri orang lain. kita yang kena mengubah diri kita sendiri'... saya tahu saya pentingkan diri dalam hal berkawan sebab saya tengok dengan siapa saya berkawan.. kalau orang lain tak sekepala dengan kita, kita nak berkawan ke? bergaduh adalah... hehehehe.. susah kan? jadi lebih baik kita muhasabah diri sebelum terjadi yang lebih teruk.. saya ni memang tak serik untuk cari kwan baik.. dulu ada, tapi lama-lama hilang begitu sebab masing-masing ada komitmen sendiri.. sekarang ada, tapi lama-lama akan hilang sebab saya tak selesa dengan dugaan yang menimpa bertalu-talu.. sehingga saya tak larat nak bertahan sendirian dan nak pikul sendiri bila berada di tempat orang.. saya ada terfikir untuk berpindah ke tempat asal saya, sebab dah lalui pelbagai dugaan yang kita sendiri tak jangka.. saya akur dengan dugaan dan nasihat yang diberikan..tak ada apa yang perlu kita pertikaikan kerana semua ini datang dari saya.. saya yang cetus masalah ini dan alangkah baiknya jika saya dapat putar semula masa untuk perbetulkan masalah yang akan datang.. sedar tak sedar saya merantau dah 3 tahun lebih.. dah tiba masa saya berubah dan tahu arah tuju hidup saya dan sekeluarga..

love,

No comments:

Post a Comment