18 May 2010

Seram sejuk + sakit..


Dah berapa hari selera saya tak ada.. bukan sebab majlis saya nak dekat tapi sebab lain.. nak terokai apa sebabnya tak dapat.. sebab apa yang kita ingin ungkai apa yang berlaku dalam hidup kita hanya Allah saja yang tahu.. lebih-lebih lagi aku jauh dari si dia.. dugaan yang datang dalam hidup saya hebat dan Allah mengujinya dengan ujian kasih sayang.. amat berdosa bila kita pertikaikan Qada dan Qada' yang telah ditentukan oleh Allah.. kenapa saya tak jumpa kasih sayang sebegini sebelum saya mendirikan rumahtangga.. kelemahan saya yang saya sendiri tak boleh bangun dan memerlukan pertolongan dari sahabat-sahabat saya.. hati saya menangis bila mengingati kenangan-kenangan yang diaturkan sejalan dengan hidup saya.. saya tak nak sakit saya berlarutan sehingga majlis yang akan tiba berapa hari lagi.. ubat yang terbaik tenangkan hati dengan berzikir dan membaca Al-Quran.. itu yang akan saya lakukan bermula dari hari ini.. Agar saya mampu berdiri sendiri seperti sebelum ini dengan orang yang dikasihi..

2 comments:

  1. ko nape babe?
    alahai jangan stress ok..
    n jangan sakit..
    ko kena biar fikiran ko tenang je k..
    erm..

    ReplyDelete
  2. kenapa nie? Kita sebagai perempuan mmg byk dugaan dlm hidup, x kira kecil ke besar tp kita kena perlu gunakan akal fikiran bukannya nafsu semata2. InsyaAllah.... muhasabah diri, berdoa & bertawakal.

    ReplyDelete