23 May 2010

Mengapakah perlu hati ini?

Jatuh cinta? Macam mana rasanya bila kita dah jatuh cinta? Dulu saya pernah jatuh cinta.. Sekarang tak lagi.. Sekarang saya nak berikan hati saya pada Maha Pencipta.. Saya dah puas bercinta.. Semuanya melalui pengalaman.. bercinta berpisah.. dah menjadi lumrah hidup.. teramat sakit bila kita disakiti.. hati kita umpama kaca.. bila hati dihancurkan berkecailah 1000 serpihan di tanah yang kita tak mampu lekatkan balik.. ambil masa lama untuk kita mencantumkan serpihan kaca-kaca itu.. tahun demi tahun, bulan demi bulan, jam demi jam, minit demi minit tapi kaca tu tak sempurna seperti sebelum ini.. bayangkan hati kita dilukai dan dipenuhi darah akibat torehan pisau dari kita sendiri.. sakit yang teramat.. saya dah lalui semua itu tapi saya pelik kenapa hati saya tak serik untuk menerima luka dari orang lain.. saya seorang memendam perasaan ye~ jadi saya ambil masa yang lama untuk sembuh dari luka yang saya sendiri cipta.. itulah mainan hidup yang kita tak boleh lari.. Azmi cinta pandang pertama saya.. pernah juga putus dan sambung balik berkali-kali.. tapi itu semua permintaan saya.. agaknya sudah jodoh kami untuk sampai ke jinjang pelamin.. pernah dikecewakan olehnya.. di beri harapan yang tinggi menggunung tapi runtuh begitu saja.. bila dah seringkali diperlakukan sedemikian hati saya dah kebal walaupun kadang- kadang terasa perit juga untuk ditanggung.. ramai juga kata saya tidak akan dapat berjauhan dengannya.. tapi kami dah biasa berjauhan dan saya yakin saya boleh hadapi sendiri seperti mana saya sekarang.. saya tahu dia senang dengan seorang yang berdikari, berfikiran jauh dan positif.. jadi saya sebaik mungkin akan menjadi ciri-cirinya.. kita berkahwin bukan sehari dua tapi selama-lamanya.. Minta dijauhkan saya dari penceraian... jadi saya kena terima dirinya seadanya.. dan saya kena memulakan kisah percintaan saya semula.. saya tak tahu kenapa hati saya kosong sejak saya menerima dirinya entah berapa kali.. saya harap saya dapat hidupkan semula cinta saya yang dulu.. cinta di zaman persekolahan..


love,

No comments:

Post a Comment