17 February 2010

My life is good and become better..

Agak-agak apa yang saya nak sampaikan? entah! hehhehe.. Saya rasa saya boleh hirup nafas sikit-sikit sebabnya persiapan saya hampir 75%.. tu dari saya ye.. yang saya uruskan sepenuhnya.. so, cuma duit sahajalah perlu difikirkan untuk bayar itu ini.. susah untuk kita nak buatkan yang terbaik dalam hidup kita.. bagi saya berkahwin ni hanya sekali dalam seumur hidup.. jadi nak perfect 100% susah bagi orang yang perlukan duit yang banyak untuk buat apa yang diimpikan.. sebab tu sekarang ni orang ramai tak ambil endah pasal perkahwinan.. bagi yang fikirkan keseronokan mereka akan ambil jalan mudah dengan melakukan perbuatan sumbang.. dah buat, tukar partner, mengandung, buang anak bersepah-sepah... saya ada terbaca di surat khabar, melihat berita berkaitan anak luar nikah.. kenapa tak jaga sahaja? kenapa perlu buang? kadang-kadang saya pelik juga.. jika mahukan perbuatan diluar jangkaan kita, kenapa kita tak bertanggungjawab atas apa yang kita buat? takut pada mak ayah? malu pada mereka? takut pada Allah? saya rasa mereka tak fikirkan semua tu bila nafsu dah dimainkan oleh syaitan.. kalau mereka ada otak, mereka akan fikir 1000 kali.. dan mereka boleh lawan nafsu.. iman dan pegangan agama tak kuat.. kenapa? nak salahkan ibubapa? ibubapa dah buat yang terbaik, the best untuk anak-anak mereka. nak salahkan guru? salahkan orang sekeliling? kalau nak dikatakan kena rogol, kenapa tak ambil jalan keselamatan? kadang-kadang saya risau juga pada diri saya yang perlu jalan jauh untuk transport balik.. kalau balik malam-malam, saya seorang diri dan hati saya sentiasa perlukan pertolongan Allah... sebab saya tahu selain diri saya, Allah sahaja yang boleh tolong saya jika saya kesusahan.. hanya DIA sahaja.. dengan KUASA-Nya sahaja yang boleh bantu saya.. nasihat saya tawakal pada Allah dan sentisa minta perlindungan dari-Nya.. InsyaAllah..

love,



3 comments:

  1. Hello, Puteri!
    InsyaAllah
    Have a nice Day.

    ReplyDelete
  2. insyaAllah kita semua akan selamat dari segala mala petaka donia.. teruskan berdoa dan yakinlah Allah ada bantu kitaa..

    wah.. bila nak citer kat aku prep wedding ko...

    ReplyDelete
  3. nanti ape2 hal aku update kat sini...hehehhe

    ReplyDelete